zaterdag 5 februari 2011

roadkill en goed nieuws

Ik maakte aan het begin van het jaar voornemens, waaronder de creatie van iets vosvormigs; bij wijze van opvolging voor vos nummer 1. Nog begin januari rolden er twee vosvormige dingen van onder de naaimachine, maar aangezien 1 ervan nu opas zijn bestemming heeft bereikt, krijgt u beide exemplaren nu pas te zien. Niet dat er zo veel aan te zien is. Want het is concept is eeuhm, nog voor verbetering vatbaar, laat ons zeggen. Plan was iets sjaal-achtigs; vossen zoals u ze ook misschien al hier of hier had gezien. In de praktijk verliep dat niet helemaal naar wens.
Versie nummer één maakte ik uit Vossenpleindeken en geel/groene stof uit grootmoeder's voorraad. Hij ziet er een beetje uit als een, nou ja, platgereden vos vogelbekdier. Te breed en te kort om als sjaal te kunnen dienen, helaas.
en dan ook nog eens een wazige foto...
Versie nummer twee pakte iets beter uit; ik gebruikte dezelfde bovenkant maar stikte er deze keer een roze/rood spullenhulp stofje tegen. 

Langer en smaller deze keer en iets geschikter als sjaal, maar bij nader inzien werd het sjaal idee toch maar overboord gegooid. Want echt handig is het niet, zo met die rondflapperende pootjes. 
met de nodige flou artistique... en ter mijner verdediging: het was toen kerstvakantie dus ja ik liep rond in ne zak

Maar gelukkig heb ik versie 2 na het keren niet meteen dichtgestikt, en hij zal dienst gaan doen als jasje rond de spuuglelijke tocht-kussens in het huisje van zusterlief. Een tochtvos als het ware. 
En ik denk intussen nog wat verder na over andere vosfiguren (een geluk dat dat een gigantische deken was...), want dit durf ik toch nog niet op de 10 in 2011-blog gooien.

Weinig progressie op naaivlak, maar verder wel goed nieuws want er kwam deze week een einde aan de jobzoektocht en het ziet er naar uit dat ik tot augustus van een dagtaak en een inkomen verzekerd ben, hoera! Toen ik bovendien thuis kwam na de goed nieuws-dag lag er een Vermiljoenbestelling op mij te wachten, dubbel hoera. Ik kan mij bijgevolg binnenkort helemaal laten gaan met flockfolie, het eerste T-shirt ligt al klaar (maar ik moet nog wat beginnersangst overwinnen eerst :). Bij wijze van beloning voor de nieuwe job vond ik vanochtend dankzij Miss Stik ook nog wat schoon gerief bij Miss Boule, maar dat krijgt u later te zien!

1 opmerking: