donderdag 11 augustus 2011

Er is er één jarig

Was, eigenlijk. En wel mijn zuster. Zusterlief geeft les en kreeg het van Vink gepikte schriftenzakje. Maar dat op zich was een beetje mager, dus voegde ik eraan toe:

Een laptoptas, uit een geweldig stofke van het Vossenplein. Met dank aan haar en haar, voor de ideeën. Deze uitvoering van de laptoptas had ik al even opgeslagen wegens geniaal, maar dit indachtig wilde ik het biaslint toch  liefst vermijden. Eloleo to the rescue, met haar uitleg van het biais-loze pamperzakske. De combinatie van de creativiteit van beide dames leverde hetvolgende resultaat op:

bent u onze vloer al beu gezien?

Uit een Vossenpleinstof dus, met een oude deken als tussenlaag en de overschot van deze oranje stof als voering. Uw geoefende oog ziet dat ik niet uitblink in rechte lijnen en dergelijke, maar dit keer is daar een goeie reden voor, want die stof-met-print werd uit een A-lijn schort geknipt. Alwaar ik zo recht mogelijk de onderste strook van afknipte om voor de laptoptas te gebruiken, maar dat kan natuurlijk nooit  écht recht zijn, met zo'n patroon dat naar beneden toe breder wordt. Anyway, ik was er zeer content van en de zus ook, dus dat is allemaal geen erg. Mijn eigen laptop is van een iets groter en lompere soort en raakte niet in de tas om eens te tonen, maar u kan zich wel inbeelden hoe dat er gaat uitzien he, met zo'n schone, smoothe Apple erin.

Verder was er ook nog een reversible bag.

En ja dat ziet u goed, ik heb gezondigd en een nieuwe stof gekocht, die ook nog eens helemaal kei-niet-ecologisch verantwoord is. Maar ZO MOOI! Toen ik zowat anderhalf jaar geleden de link van de Vermiljoenshop doorgestuurd kreeg, was dit de eerste stof waarvan ik dacht "woooow, ik wist niet dat dat bestond zo'n mooie stoffen" (silly me, jaja). En dit moet zowat mijn favoriete maaksel uit blogland zijn. Dus toen ik de bootjes zag liggen bij Frau Tulpe in Hamburg dacht ik, den boom in met die principes van mij, ik koop een schoon stuk stof. En zie wat een beauty:

De effen bruine stof komt wel uit oma's kelder, dus bij deze is het eindresultaat toch een heel klein beetje duurzaam. Ik hing er ook nog een badge op, die 'k vorige keer in Berlijn had gekocht. En de zus was content!

Over Hamburg gesproken trouwens - Hamburg is leuk en creatief en een paradijs voor de ecologisch geïnspireerde meerwaardezoeker. Met geweldige collectieve tuintjes bijvoorbeeld:

En prachtige winkels vol recykleerd materiaal (zie die lampenkappen!):


Allen daarheen dus!

3 opmerkingen:

  1. Hey!!
    ik kom hier effe reageren op mijn verhaal rond reizen....goed hoor!! Zo reizen per trein enzo! Ook over lange afstand! Bloggen erover zou ik zo zeggen, het is belangrijk om mooie voorbeelden te laten zien hé!
    Groetjes
    MV

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hiphiphip voor de zus en voor uw schoon maaksels!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooooh, zo'n geweldig mooi stofje, dat voor de laptophoes! Heel mooi!

    En wat die principes en den boom betreft: af en toe moet dat kunnen he :), zeker als er geen ecologisch alternatief is (en in de wereld van de stoffen is jammer genoeg nog maar een klein percentage verantwoord). Ik begin dan soms wel achteraf een schuldgevoel te krijgen, maar hé, met die ene 'zonde' gaan we de wereld niet vernietigen he...

    BeantwoordenVerwijderen