dinsdag 9 augustus 2011

klein grut

Ik naaide nog wat klein grut bij elkaar de afgelopen weken, meer bepaald:

-een zeer simpel vilten GSM-zakske voor mijn Anglofiele moeder


- een pakje voor het pasgeboren metekindje van een vriendin, uit een kringloop-schort
Goed gezien dat daar maar één knooplintje aanhangt - ik was hier zeer content van, maar het biaislint werkt tegen want toen ik het geheel trots van onder de naaimachine haalde, bemerkte ik dit:
Biais lostornen was met die heel erg rafelige stof geen optie, dus maakte ik dit in de plaats:
-mijn eerste vlaggenlijn dus. Niet het beste plan, want ik moest nu twéé lagen stof onder dat stomme biaislint krijgen. En op het eerste zicht leek dat te lukken maar tegen de tijd dat het pakje in ontvangst werd genomen, werd duidelijk dat de stof ook deze keer uit het lint was gerafeld. Blaargh biais. Maar goed, het was niet zo opvallend en een vlaggenlijn moet niet gewassen worden, dus waren de meter en de ouders (naar verluid) toch content).

Tenslotte stal ik ook nog het meest gestolen idee van de zomermaanden - Vink's schriftentasje. En dat zag er zo uit:


Uit een oud tafelkleed, met aan de binnenzijde hetzelfde verdoemde stofke, maar dit keer wel gewoon netjes vastgestikt:

De zijkanten van het zakje zelf was dan weer iets minder netjes maar goed.

Soit, 't is maar dat u niet denkt dat ik mij in de zomer niet nuttig bezighoud he!

3 opmerkingen:

  1. spijtig, want dat overslagtruitje zag er eigenlijk wel heel mooi uit. Ik denk dat je meer op je stof dan op je biais moet vloeken hoor. Maar 't is wel een schoon stofke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ook fan van de union jack by the way, mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n grappig woord eigenlijk, "grut". Maar goed, dat terzijde. 't Is allemaal schoon grut. Jammer van dat niet-meewerkend stofke, maar goed, dat zijn details! :)

    BeantwoordenVerwijderen