zondag 4 oktober 2015

Vegan pitstop in Istanbul

Dankzij een gemiste aansluiting met een niet nader genoemde vliegtuigmaatschappij kreeg ik bij mijn terugkeer naar Nepal twee weken geleden zomaar een half dagje Istanbul kado. Terwijl de lange rij aan de service desk zich opwond in de vertragingen en planning voor aansluitende vluchten, stond ik stiekem te grijnzen en te denken YES, Istanbul! Zes jaar geleden treinden we al eens die richting uit maar omdat we vliegvakanties proberen te vermijden zat een korte trip richting Turkije er niet meteen weer in.


Ik tramde naar Sultanahmet, vergaapte mij aan de Blauwe Moskee en Aya Sofia en wandelde tot aan het water om de zeelucht op te snuiven alvorens weer richting landlocked Nepal te vertrekken. Vervolgends verdwaalde ik een paar uur rond Karakoy en de Galata toren, met dank aan een Facebookvriend die een paar jaar in Istanbul heeft gewoond en wist te vertellen dat dat een fijn buurtje was.

Happy Cow op zijn beurt maakte dan weer gewag van Bi’Nevi, een vegan restaurant in diezelfde buurt, dus toen de honger opstak was de keuze snel gemaakt. Ik at een mix van vegan salades, met als grote uitblinker tomaten met “feta” gemaakt van amandelen. Dat zag er zo uit en was geweldig lekker:


Bi’ Nevi is een kleine, gezellige plek, met een paar tafeltjes buiten bij mooi weer, en heel vriendelijk personeel dat yummy komkommerwater bij je maaltijd serveert. Mocht u zich dus ook ooit in Istanbul bevinden, voor enkele uren of enkele dagen, allen daarheen!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten