donderdag 30 oktober 2014

Datura 2: een RecyKleer voorproefje

Zo. Daar zijn we weer. Onder het motto "klein herbegonnen is half gewonnen"; houden we het kort en simpel, met een blik op mijn tweede Datura-bloesje. Ik kondigde bij versie 1 al aan dat er nog exemplaren gingen volgen, en dus bij deze. Ik gebruikte hetzelfde muntgroen geverfde laken, maar combineerde dit keer met een dainty Libert-stofje en felroze knopen. Het resultaat is nog altijd even ongestreken:


Voor het eerst liep er ook wat mis met die geverfde stof, want na de eerste wasbeurt was het Liberty-stofje een beetje mee-gekleurd (de rest van de was-lading was wel verf-vrij). Gelukkig is de verkleuring gelijkmatig, en dus draag ik het bloesje lustig verder - hieronder ziet u wel het verschil. Enige voorzichtigheid toch geboden dus met textielverf.



Binnenkort (vanaf 16 november om precies te zijn) is het alweer tijd voor RecyKleren - de leukste blog veertiendaagse van het land georganiseerd door de immer sympathieke boomie. Ik kijk alvast uit naar de nieuwe berg recyKleer-inspiratie die er zit aan te komen - u toch ook?

5 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt! Goed dat het egaal is. Ik doe dat ook af en toe om kleren op te frissen/te redden, toch zeker goed blijven opletten dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh zo'n schoontje! En lol voor de ongestrekenheid :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Spijtig dat het een beetje verkleurd is, maar ik vind het zo eigenlijk ook heel mooi! En merci om mij te laten weten dat de recykleerveertiendaagse er bijna aankomt, ik heb dat precies helemaal gemist! Joepie joepie joepie, ik kan niet wachten om langs alle kanten geïnspireerd te worden! Dat gaan een toffe twee weken worden, ik voel het al!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ongestreken is the new black! Echt, ik hoop dat keihard!

    BeantwoordenVerwijderen