maandag 2 april 2012

de chauffage

Ik heb de afgelopen maanden een soortement van beroepsmisvorming gekweekt. Hobby-misvorming om precies te zijn, en wel als het op geboortekaartjes aankomt. Uiteraard denk ik bij het openen van de envelop in eerste instantie over hoe leuk het is dat x of y een nakomeling op de wereld heeft gezet en dat het wel een schoon kind zal zijn. Maar meteen daarna scan ik het kaartje op kleur, lettertype en figuurtjes. Kan ik de kleur ergens in de stoffencollectie vinden, zijn de details niet te ingewikkeld? Want, ah ja, welk kado'tje gaan we maken voor de nieuwbakken wereldbewoner? Onlangs passeerden er een slab en borduurring geïnspireerd op het geboortekaartje, tegenwoordig ben ik weer even into vlaggenlijnen. En zo kwam er eentje voor Giel:
stof: gerecycleerd, flockfolie van Vermiljoen

En ook eentje voor Ferre en eentje voor Emiel.
stof: gerecycleerd, flockfolie van Vermiljoen
Om de achterzijde wat op te leuken ging ik overigens tekeer met een perforator en wat restjes flockfolie. U zal mij op mijn woord moeten geloven dat dat een sympathiek confetti effect gaf, want de vlaggen zijn intussen ingepakt en ik vergat een foto te nemen. Mijn excuses.

U ziet dus dat dat handig is, zo'n nieuwe chauffage. Geplaatst in de voorlopig warmste week van het jaar. We hopen van harte dat het ding pas vanaf november echt getest zal moeten worden. En in tussentijd vinden we dat dus echt handig, die nieuwe chauffage.


1 opmerking:

  1. Herkenbaar, die hobby-misvorming :-) Allez, bij mij is het nog niet zodanig ontwikkeld dat ik kaartjes scan, want er is nog geen kind effectief geboren, maar ik ben er wel al mee bezig wat ik wil maken voor de baby's van de zwangeren en de wannabe-zwangeren. Nog een paar maanden wachten :-)

    BeantwoordenVerwijderen