zondag 11 maart 2012

zonder jas

Of misschien toch geen volledige blog-slaapmodus. Ik had immers nog wat liggen dat 'k graag wilde tonen - geen schoon eigen creatie maar wel een Vossenplein-chanceke. Ziet eens hier:


U bent misschien niet quite so excited, maar ik ben een Disneyfan en was bijgevolg maar al te content om deze beauty toevallig te spotten. Het beste detail zit 'm in de achterzijde - de wicked stepsisters!
Dat, en het feit dat het doosje tjokvol naaigaren zit. Hell yes.

Ik pimpte onlangs ook nog wat keukengerief. U moet weten dat ongeveer onze hele uitzet bestaat uit tweedehandsgerief, soms van de winkel, maar vooral uit kelders en kasten van ouders en grootouders. Dat is gemakkelijk en ecologisch verantwoord en goedkoop, maar soms ook wel, euhm... lelijk (sorry, moeder):


Maar tegenwoordig kijk ik op kleuriger keukengerief - biaislint losmaken, tweedehands stofje over de eenden, nieuw biaislint aan stikken en hopla:

Oh en dat autorijden, dat valt precies wel mee overigens. U had voorwaar keihard gelijk, Kelly (V.H.) - de eerste twee lessen ging ik ongeveer honderd keer dood (waarom heeft er niemand gezegd dat rijlessen helemaal niet op verlaten parkeerplaatsen plaatsvinden, maar wel gewoon meteen hup, het Brusselse spitsuur in?); maar les drie en vier gingen opeens onwaarschijnlijk vlot en ik voelde mij al een heel klein beetje de koning van Brussel. Volgende week hoort u mij ongetwijfeld iets vertellen over te vroeg victorie kraaien, maar dat zien we dan wel weer.

En verder, verder deed ik vandaag de hele dag van zonder jas. Vanaf half elf 's ochtends, in de zon op de fiets, kletterend over de kasseien van de Marollen met een grijns van oor tot oor. Omdat de zon scheen en omdat ik heerlijk Londens bezoek mocht afhalen aan het Zuidstation; bezoek dat werd meegenomen voor Marokkaanse pannenkoek, voor 'n beetje Vossenplein en veel sightseeing, en voor frietjes en een zalig warm terraske op het Sint Goriks plein. Half elf tot zes uur 's avonds, allemaal zonder jas. Ik zeg het u, de lente komt eraan. 

2 opmerkingen:

  1. schoon keukengerief! En inderdaad, de lente. Ik heb het ook geroken. En hoewel ik best wel goed tegen de winter kan (het feit dat wij chauffage hebben zit daar vast voor iets tussen), word ik toch elk jaar bij de eerste zon en de eerste zonderjasdag een beetje intenser gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaah, ja, zonder jas, plezant he :-) Gisteren hier zelfs al met de blote benen en al. Binnen, dat wel, achter het glas op de zuidkant van het huis. Maar toch maar toch, zalig.

    En cool pimpwerk! Zo simpel en toch ook geniaal.

    BeantwoordenVerwijderen