woensdag 28 december 2011

bootjes overload

Herinnert u zich deze nog? Volgende plan met de bootjesstof was een rok voor mezelf. Het duurde nog een maand of 3 alvorens ik er durfde aan te beginnen, om vervolgens, met patroon en schaar in de aanslag tijdens een Fou de Coudre-sessie... vast te stellen dat er na de reversible bag te weinig stof overbleef voor een rok. Euhm ja, strak plan dus. 
Groot was dan ook de vreugde toen naaimaatje Kelly een week later liet weten dat ze een laatste coupon van de stof gespot had in de Gemaakt webshop. Een paar dagen lag de bestelling in de brievenbus en werd de schaar erin gezet. En belandden de geknipte delen vervolgens onderaan de stapel. Een kleine beetje faalangst, misschien?
Met een plotse overvloed van de stof, begon ik intussen aan wat tasjes volgens Oon's toilettas-patroon, voor jarige collega's en mijn Secret Santa op kantoor. Het werden er vier in het totaal, maar er raakten er maar 2 gefotografeerd.

de foto's waren wat van snel snel 's ochtends voor het werk...
Conclusie: heel leuke variant van het ritstasje, zowel in kleine als grotere versie, al was het wat zoeken om de naden perfect te laten gelijklopen bij het dichtstikken van de hoeken.

En uiteindelijk zette ik mij gisteren dan alsnog aan de rok. Met dank aan haar duidelijke uitleg, al liet ik de paspel en de afwerking van het beleg achterwege. Daarenboven is de blinde rits allesbehalve blind en ziet het  ding er aan de binnenkant echt niet uit. Maar dat geeft niet want de binnenkant die ziet niemand en de buitenkant, daar ben ik zoooo content van. Zo content dat 'k ook keihard niet kon wachten op daglicht voor een degelijke foto. Of de moeite nam om er iets anders boven aan te doen dan de trui van meneer Kapucijnaap, mijn beste vriend op koude winteravonden. 


Soit, ik ben alvast klaar voor de zomer, laat de zon maar komen!

1 opmerking:

  1. Haha, je bent er vroeg bij voor de zomer! En inderdaad, de binnenkant is minder belangrijk - ik probeer ook altijd mijn best te doen om het proper te doen, maar als het toch niet zo geslaagd is, kan het mij eigenlijk weinig schelen ;-) Hoe dan ook: chique gedaan zeg!

    BeantwoordenVerwijderen