zondag 9 juni 2013

de snoepjesjurk

Sommige dingen veranderen kennelijk nooit. Ik ben blijkbaar nog altijd uitsteller extraordinaire als het op studeren aankomt en dus moet er nog even wat geblogd worden alvorens ik echt achter de cursus kruip. Niks Kopenhagen-gerelateerd, wel een erg roze snoepjesjurk. Qua kleur en qua naam, want het is uiteraard de zeer populaire Colette Macaron-jurk, die ik geloof ik lang geleden voor het eerst hier zag bij Verbeelding. Ik was meteen grote fan maar het maakproces bleef maar aanslepen. Vorig jaar maakte ik een slordig geknipte versie in test-linnen die nergens naar leek. Het onding bleef een jaar stof vergaren onder de naaitafel tot ik mij 2 weken geleden aan een nieuwe versie waagde. Opnieuw in teststof, voor de zekerheid - een soort van kersenrode lap uit een kringlooptafelkleed, dat helaas enkel paste bij een baby-roze restje rommelmarktkatoen dat ik ooit kocht met wat kinderpoppen in het achterhoofd. Het resultaat is dus iets te roze naar mijn goesting, maar met de snit ging het deze keer gelukkig wél goed.


Ik verlengde het bovenstuk een paar centimeters zodat de tailleband ook écht in mijn taille valt (meestal zitten die dingen net te hoog op mijn ietwat buitenproportioneel lange bovenlichaam) en werkte de kraag af met biaislint. En ik heb vooral al een drietal nieuwe kleurencombinaties in mijn hoofd, want dit is echt de ideale naar-het-werk-outfit. En naar-het-werk-outfits zijn uiteraard op hun best wanneer ze uit oude tafellakens zijn geknipt. Mocht u ook met de Macaron aan de slag willen - het was een fijne vaststelling dat deze tweede testversie véél sneller in elkaar zat dan de eerste desastreuze versie; op drie avonden met een twee-tal uurtjes naaitijd zat het hele ding in elkaar, knippen inclusief. Bovendien kan je eindeloos puzzelen en combineren met de contrasten, dus dat zet ik alvast op het testlijstje voor de volgende versie.

Zo, dan zet ik mij nu écht achter de boeken.

5 opmerkingen:

  1. Wauw, stijlvol! Goed gedaan, Kapucijnaap! Dat roze is hier ook niet favoriet, maar het staat je alleszins wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, lekker roze en staat je goed! En die zakken erin lijkt me echt zo fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het staat u zeker! Da's echt zo'n tof modelleke he, misschien moet ik mij daar ook eens aan wagen dan. Maar niks teststof zene, dat duurt veel te lang naar mijn goesting dan :p Ineens voor echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk!

    en nu aan de blok! Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen