dinsdag 30 oktober 2012

Klein begonnen...

... is half gewonnen. Of zoiets? Ik kon dus niet wachten om aan de slag te gaan met Goed Eten. In die mate dat ik de hele maandag wat op m'n stoel zat te schuifelen op het werk. Want ik had mijn oog op de Mexicaanse bruidskoekjes laten vallen. Die er zo lekker uit zagen dat ik spontaan aan het boek begon te ruiken (het ruikt gewoon naar lekker nieuw boek). 

De koekjes zijn inderdaad ideaal als kado'tje. Omdat ze simpel zijn, maar toch ook speciaal. Uiteraard moest ik zelf voorproeven en alzo verdween al ongeveer één vierde van de "oogst". Gelukkig bleef er nog wat over voor de foto (een erg vaste hand was er wel niet bij zo snel-snel voor het werk vanmorgen).

Ik maakte de versie met Alpro Bakken & Braden; en gooide ook wat kaneel bij de bloemsuiker waarin de koekjes gewenteld worden. Echt man, zo lekker dat die koekjes zijn. En zo makkelijk om te maken. En het ongebakken deeg is ook ge-wel-dig. Het beste bewijs dat deze koekjes winners zijn waarschijnlijk.

Omdat het tenslotte toch om een kado ging, verplakte ik vanavond een grote envelop tot koekjesverpakking. En die staat nu mooi te blinken (vetvlekken incluis) naast de gezinsverpakking huisgemaakte granola


Klaar om naar Londen te worden verscheept, driewerf hoera!

4 opmerkingen:

  1. Aah, nog een deegproever. :)
    Ze zien er lekker uit, die koekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zien er heerlijk uit! Dank voor de link naar het recept :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga ze straks ook eens testen! Wel met kokos, want ik heb geen amandelpoeder in huis. Maar een kokosnoot is ook een noot, dus dat loopt wel los! (hoop ik)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kijk er naar uit om de koekjes te proeven!

    BeantwoordenVerwijderen