zondag 24 maart 2013

Kapucijnaap neemt u mee naar... Berlijn!


Eindelijk. Hebt u dat ook; van die plannen in uw hoofd, die daar maandenlang zitten en nooit in de praktijk worden omgezet? Maandenlang schreef ik deze Berlijn-gids in mijn hoofd. En nooit kwam ie op papier (goed, op het beeldscherm). Maar kijk, een nieuw jaar, nieuwe voornemens en HOP, daar is ie. Deel één van Kapucijnaap’s eigenste stadsgidsjes. Brussel en Londen zitten namelijk ook nog in mijn hoofd en in mijn mouw.  Maar we beginnen klein, bij de stad die ik het minste ken, een waarover ik dus ook het minste bij elkaar kan schrijven. Veel van wat ik hier bij elkaar schreef, vond u eerder ook al hier, hier, hier of hier; maar bij deze is de hele handel geordend en in kaart gebracht. Op deze pagina leest u vanaf nu over mijn favoriete Berlijn-plekken. Kapucijnaap-stijl, dat wil zeggen: met sterke nadruk op tweedehands, ecologisch verantwoorde adresjes, creatieve plekken, boekwinkels en lekkers voor vegetariërs/vegans*. Voor de beste nachtclubs, hipste platenwinkels en sjieke restaurants moet u elders zijn. Kwestie van uw verwachtingen meteen maar te temperen. Laten we ook even afspreken dat de artisanale kaartjes zijn wat ze zijn; handgetekend en niet per definitie overal 100% overeenstemmend met de correcte GPS-coördinaten. Omdat ik er vanuit ga dat u ook wel een échte kaart meeneemt op reis. Ik verzamelde ook heel wat links naar andere bloggers of leuke sites die fijne Berlijn-tips in de aanbieding hebben; kwestie dat u eindeloos kan blijven doorklikken.

Goed; mocht u dus nog op zoek zijn naar een vakantie bestemming voor deze zomer... Here we go!



*disclaimer wat betreft dat vegan: al deze plekken bezocht ik voor ik uitsluitend plantaardig begon te eten, en ik kan bijgevolg geen garantie geven dat alle suggesties vegan opties in het aanbod hebben. Waar ik het zeker weet, heb ik het wel vermeld. 

2 opmerkingen: