woensdag 22 augustus 2012

Quintessentially British

Ik had u nog wat over Berlijn beloofd, maar ter ere van de zomerse temperaturen: een intermezzo! Met dit weer haal ik namelijk al eens graag een glas alcohol boven op het balkon. Alvorens u mij van alcoholisme beschuldigd, onderstaande is zowat het enige alcoholische drankje dat ik echt lekker vind.

De Britse nationale zomerdrank, een gewoonte die bizar genoeg helemaal niet lijkt over te waaien naar het vasteland: Pimm's*. Puur smaakt het goedje naar hoestsiroop, maar 1 deel Pimm's met 3 delen limonade (Sprite of iets dergelijks), en naar believen komkommer, aardbeien, munt en appelsien; dat is een feest.

Een glas Pimm's in de hand en u waant zich meteen of Wimbledon of op een high tea bij de Queen. In plaats van op een Brussels balkonnetje bijvoorbeeld. Nu nog wat strawberries & cream er naast, en het plaatje zou compleet zijn. Plus, dat ziet er gewoon uit als iced tea, dus mocht u wél een alcoholverslaving te verbergen hebben, het kan maar van pas komen. Cheers!



*Ik zocht in België vrij lang naar zo'n fles, maar uiteindelijk bleek ie wel te vinden in de grotere supermarkten (de GB van Parking 58 die intussen verdwenen is, in mijn geval).

2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke Pimm's! zeker goed gekoeld serveren en ook stukjes appel erbij is lekker!
    Wist je dat Pimm's al bestaat sinds 1851! dus veel ouder dan good old Coke!
    Cheers!

    BeantwoordenVerwijderen